GOOGLE EFEKT: Ljudi više ne pamte važne datume. Traže ih na internetu

Prema rezultatima ankete koju je u Velikoj Britaniji provela kompanija Grant’s Whisky, sve veći broj odraslih osoba zaboravlja datume, pa čak i godine kada su se dogodili važni povijesni događaji.

Među 2000 ispitanika, manje od polovice znalo je godinu u kojoj je umrla princeza Diana, iako se to desilo relativno nedavno u historijskim okvirima.

Manje od trećine ispitanih znalo je godinu pada Berlinskog zida, a samo je polovica znala godinu kada je čovjek prvi put hodao na površini mjeseca. Čak četrdeset posto nije znalo koje godine se odvio teroristički napad na World Trade Centar.

Odgovornost za ovu ‘zaboravnost’ prvenstveno se pripisuje Google-u, koji je omogućio pristup svim mogućim podacima bez previše truda.

Čak 87% ispitanika reklo je kako se ‘iznimno oslanjaju’ na internet, te da se zato manje trude zapamtiti stvari – jer ih mogu lako potražiti.

Istraživanje je provedeno u sklopu marketinške kampanje Grant’s Whiskyja, u kojoj uz posebne boce poklanjaju i naslovnicu novina izdanu bilo kojeg datuma od 1903. do danas.