SVJETSKI, A NAŠ/ Omer Halilhodžić dizajnira automobile svjetskog renomea: Ferrari, VW, Škoda…

Omer Halilhodžić je rođeni Mostarac sa adresom stanovanja van Bosne i Hercegovine. U svijetu je prepoznat kao jedan od najboljih i najpoznatijih dizajnera automobila. Nedavno je pobijedio na Škodinom konkursu za njihov prvi električni automobil, koji će se zvati Eniac.

Slikovni rezultat za OMER HALILHODŽIĆ

Halilhodžić je rekao da je to prvi automobil tog tipa kojeg će češki proizvođač izbaciti na tržište, a bit će predstavljen najvjerovatnije krajem godine. Za N1 je kazao da trenutno nije vezan niti za jednu firmu – nego svoj posao radi frilenserski.

“Ja radim svoj posao, dizajn automobila je nešto što se radi u konkurenciji, stalno imamo takmičenja, ima više prijedloga – pobijedi samo jedan. Ovog puta je pobijedio moj dizajn, to je meni najnormalnije. Ipak niko ne bira auto jer sam ga ja uradio, nego zbog dizajna. Ja sam freelance dizajner, ne radim u Škodi – nego me uzmu. Radio sam po cijelom svijetu. Ovo je veliki koncern, šefovi iz drugih firmi su vidjeli auto i odabrali ga. Ne odlučuje samo jedan čovjek”, kazao je.

Halilhodžić je podsjetio da je Škoda jedna od najstarijih automobilskih firmi na svijetu, a ove godine proslavljaju 125 godina postojanja.

Slikovni rezultat za OMER HALILHODŽIĆ

Tokom svoje plodonosne karijere, osim za Škodu, dizajnirao je i za Ferrari, Mercedes-Benz, Volkswagen…
“Vani se može živjeti od svog posla. Slično kao u fudbalu – ako ne daješ golove, ispadaš. Ako se baviš profesionalno, ako se trudiš, moraš imati talenat, imati nešto svoje, posebne kvalitete koji te razlikuju od drugih ljudi. Uvijek da iznenadiš s nečim”, kazao je.

Slikovni rezultat za OMER HALILHODŽIĆ

Dopada mu se to što radi za Škodu, kazao je. Istakao je i njihov slogan “Simply Clever”, odnosno “Jednostavno pametno”.
“Imaju posebno mjesto u VW koncernu i sviđa mi se raditi s njima. Teže je raditi za njih nego za Ferrari, Mercedes ili firme sa većim imidžem. Škoda je svjetska firma, prodaja i kvalitet govori o tome. To je činjenica koju svi vidimo”, poručio je.
Studij je počeo u Mostaru, ali se prebacio u Sarajevo na studij dizajna. Nakon što je diplomirao i dobio diplomu, dobio je i stipendiju iz New Yorka za najboljeg mladog dizajnera.

“Preporučili su mi da idem vani. TAS mi je ponudio posao, da razvijamo novog Caddyja. Tada nisam bio zagrijan za to. Htio sam da idem vani. Otišao sam u Wolfsburg, gdje je sjedišta Volkswagena. Ostao sam tamo četiri godine – to su mi prva profesionalna isksutva. Teško je bilo na početku, ali što se posla tiče – tu moraš da budeš dobar, niko te ne drži zbog lijepih očiju”, izjavio je u Novom danu na N1.

“Vani sve zavisi od tebe i kako radiš. Imaju izgrađen sistem vrednovanja i nagrađivanja. Sve ima svoje nivoe. Firme imaju tarife, zna se na kom nivou ide početnik, pa ide dalje sebe dok se ne izgradiš. Možeš živjeti lijep život”, rekao je Omer Halilhodžić.
Inspiraciju za dizajn automobila crpi svuda oko sebe, to mogu biti i ljudi – kako je rekao, a posebno ga dira ljepota žene, kao i njen karakter, istakao je tokom razgovora.

“Bez njih bi život bio dosadan. U dizajnu automobila ima malo žena. Bilo bi fino da ima više dizajnerica”, rekao je.
Pojasnio je i to da dizajn automobila nije samo jedan crtež – nego proces koji traje nekoliko godina, a rekao je i to da Škoda godišnje proizvede milion i pol automobila.

Mladima u BiH je poručio:
“Neka ne čekaju da neko za njih napravi budućnost, nego neka uzmu stvar u svoje ruke. Zato sam i ja otišao vani”, rekao je.

Mostar i plavo mostarsko nebo mu nedostaju, kao i ljudi – ali je rekao to da se osjeća kao stanovnik planete Zemlje i da mu je dobro i na Sjevernom polu – samo ako ga niko ne dira.

(mojabih.oslobodjenje.ba)

dodaj komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *